Instore Communication FOOD - 26/9/2017

Categorie
Algemene opleidingen
Tijd
26 september 2017 (13u30 tot 18u)
Prijs
€375
Score
4.0/5

Bij het shoppen zijn de zintuigen van een consument onderhevig aan constante prikkelingen. In deze inspirerende presentatie leren retail experts ons hoe je de zintuigen van een consument optimaal kan bespelen om meer winst te genereren. Eenvoudige middelen als beweging, licht en geluid kunnen voorbijgangers prikkelen om een winkel binnen te stappen. Eens consumenten hun weg gevonden hebben naar de winkel begint het theaterspel pas echt. Met technologieën als digital signage – augmented reality – smart lighting – virtual hosts…, transformeren we de oudbollige winkel naar een moderne speelzaal, waar kopers met een glimlach geld komen spenderen.

 

Agenda van de dag

13u00 - Onthaal
13u30 - Introductie en kadering
14u00 - Inspiratie
14u30 - Briefing hoe een instore communicatieplan opzetten - zowel vanuit het standpunt van de retailer als het merk
14u45 - Oefening waar in teams, verdeeld tussen retailers en merken, een instore communicatieplan zal worden opgesteld
16u45 - Evaluatie en feedback op de voorgestelde plannen met extra tips en tricks
18u00 - Netwerkdrink

 

Doelgroep : Deze opleiding richt zich in de Food-sector naar marketeers, merchandisers, product managers in de Consumer Goods marketing en sales wereld.  

 

Taal : Deze opleiding wordt in het Nederlands gegeven.

 

Wat zeggen de deelnemers :

 

“Practical and inspiring journey through the exciting world of shopper and brand activation” Kristof Wautelet - Anthem

 

“Inspiring food for thought!” - Sarah Engels - Mondelez

 

Veel punten aangehaald ruim, maar to the point. Zeer goede timing. Visies van retailers en producenten zeer interessant om raakpunt te zien” An Derez - Colruyt Group

 

“To the point, clear, and practical. Exactly in line with how POS communication should be !” Stefan Herrebosch - Akzo Nobel

Belangrijkste onderdelen
De 5 zintuigen als onbewuste drivers
Hoe kan je stopping power genereren
Do’s en dont’s van de duurzame shop
In-shop toepassingen
Lessons
Instore Communication 5 juni 2018

About the trainer

Leo heeft 38 jaar nationale en internationale ervaring in Food en Non- food Retail. 

Zo werkte hij gedurende 22 jaar voor verschillende retailbedrijven (speciaalzaken, familie bedrijven, ketens en departement stores) in verschillende functie (Marketing, Sales, Category & Concept development en Design). Daarnaast heeft hij ook 11 jaar ervaring opgedaan bij creatieve agentschappen, waar hij zich onder andere bezig hield met Identity, Brand, Formula, Concepting, To- and In-store communication and Design, Shopper Insights & To- and In-store Excecution. Hij is ook co-auteur van ‘Instore ABC’ en ‘Shopper Insights’.

Momenteel werkt hij als Global Development Director voor Popai Benelux, een onderdeel van Shop!, en is hij spreker/trainer op nationale en internationale conferenties, events en business schools.