Visie

The Retail Academy is opgericht door Silvie Vanhout en Pierre-Alexandre Billiet van de Gondola Group. Vanuit de expertise van Silvie, opgedaan bij Nielsen en The House of Marketing, had ze de ambitie om het complex verhaal van data-analyse en data-mining begrijpbaar te maken voor het brede publiek. Stapsgewijs is het opleidingsaanbod verder gegroeid met steeds dezelfde filosofie voor ogen. Wat in de opleidingen geleerd wordt, moet de volgende dag toepasbaar zijn.  We kunnen complexe data analyseren en verwerken, maar het is ons ultieme doel om een complex probleem te vertalen naar een begrijpbaar verhaal.

The Retail Academy is…

Interactie en personalisatie als drijfveer

Wij maken tijd voor uw bedrijf en medewerkers. Het aantal deelnemers aan een opleiding wordt aangepast in functie van de pedagogische aanpak. Daarom geven we, bijvoorbeeld de analytische opleiding, heel bewust in een kleine groep met 8 à 12 deelnemers.
Iedere opleiding kan ook inhouse gegeven worden. Dit is voordelig op 3 verschillende aspecten : 1) uw medewerkers worden opgeleid - 2) tijdens een inhouse opleiding maken we gebruik van jullie eigen data zodat de opleiding heel pertinent is - 3) we werken rond een case die op dat moment in uw bedrijf leeft. Nog niet genoeg gepersonaliseerd, dan slaan onze adviseurs hun handen in elkaar om een oplossing te zoeken voor uw probleem.

Comfortabel uit je comfortzone

Wij kiezen geen kant tussen merk of retailer en de wet rond mededinging kennen we maar al te goed. Desalniettemin geloven we door de samenwerking te verbeteren tussen afdelingen, maar eveneens tussen leverancier en retailer betere resultaten te bereiken voor beide partijen. En dat is nu juist onze job om met objectieve data u te overtuigen. Voor adviesopdrachten stellen we steeds een non-disclosure agreement voor. Zo blijft uw informatie veilig.

Agile met durf in aanpak

We willen bewust klein en agile blijven, maar willen toch graag een antwoord bieden op een stijgende interesse. Daarom geloven we sterk in goede banden met onze partners. Soms gewaagd, maar altijd met een duidelijk einddoel voor ogen. 

Excellence in eenvoud

Ook in onze opleidingen en consulting is een van onze hoofddoelstellingen begrijpbaar over te komen.  We streven er steeds naar om een eenvoudige oplossing te geven, die direct toepasbaar is in de praktijk.

De volgende dag meteen toepasbaar 

Aangezien we ons bewust zijn van de snelheid waarmee marketing, sales,… evolueren, zorgen wij ervoor dat onze opleidingen up to date en relevant blijven. Ons team is zeer agile en we willen direct toepasbare content leveren.